مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 فروردین 1396 ساعت 09:202017-04-05پزشكي

درمان "فاویسم" با طب سنتی


متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه دانه باقلا در تقویت اعصاب مفید است و اثر نرم کننده و از بین برنده التهاب بدن را دارد، گفت: با وجود تمامی فوائد غذایی و درمانی باقلا، - همه ساله با آغاز فصل بهار و عرضه باقلا در بازار برخی افراد دچار بیماری بنام فاویسم یا حساسیت به باقلا می شوند که گاهی عوارض و عواقب خطرناک و وخیمی را بدنبال دارد تا حدی که برخی به دلیل بی اطلاعی و تاخیر در مراجعه به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

علی بهادری در گفت و گو با ایسنا، افزود: باقلا از نظر طبیعت سرد محسوب می شود ولی گل باقلا گرم است، دم کرده آن نیز برای دفع سنگ کلیه و قولنج های کلیوی به کار می رود.

وی با بیان اینکه گل باقلا ضدتشنج بوده و برای ورم مثانه مفید است، بیان کرد: همچنین مخلوطی از باقلای پودر شده با روغن بادام و کمی قند برای سرفه و خراش های گلومفید است.

بهادری با اشاره به اینکه خوردن باقلا دربرخی افراد نوعی مسمومیت ایجاد می کند که به آن فاویسم می گویند، اظهار کرد: در بعضی از موارد عوارض خیلی شدید و مهلکی ایجاد کرده و خوردن باقلای تازه و خام را با ترس همراه می کند.

وی افزود: فاویسم بیماری فصلی ، ارثی و تغذیه ای است که به شکل کم خونی لیتیک با واکنش های همولیز شدید و گاهی کشنده در اثر خوردن باقلای سبز خام و گاهی فریز شده و استنشاق گرده گل باقلا هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان "فاویسم" با طب سنتی

درمان "فاویسم" با طب سنتی